Pradžia » Psichologija » Streso valdymas – vidinio džiaugsmo faktorius

Streso valdymas – vidinio džiaugsmo faktorius

Šiais 21a. Laikais turbūt kiekvienas kone kasdien susiduriame su stresu. Tokiu atveju, streso valdymas tampa be galo svarbus. Žmonės stresą patiria visur: darbe, santykiuose, moksluose ar net namie. Laikui bėgant tai tapo neatsiejama dalis individų gyvenimuose. Galbūt stresas žmonėm jau tapo įprastu reiškiniu, tačiau išmokti ji valdyti, atsiriboti ar sumažinti jo daroma įtaką yra be galo reikšmingas įrankis, lydintis į vidinę ramybę, laimę ir sėkmę karjeroje.

Jeigu paklaustumėte kas yra stresas pagal sąvoką, tai vidinė reakcija į įvykius ir aplinkybes, kurios yra susijusios su pakitimais mūsų gyvenimuose. Kai mes patiriame stresą, mūsų kūnai automatiškai į tai reaguoja. Tai gali sukelti padidėjusį širdies ritmą, prakaitavimą, gilesnį kvėpavimą ir t.t. Turbūt kiekvienas su tuo esame susidūręs ir puikiai žinome, kokius pojūčius jaučiame nepatogioje situacijoje. Ilgesnėje laiko perspektyvoje, tai individą gali išvarginti tiek morališkai, tiek fiziškai. Taip pat tai gali sukelti įvairių sveikatos problemų kaip galvos skausmas, sutrikęs miego tvarkaraštis ar neišnykstantis nuovargis.

Stresas be abejonės nėra lengvai suvaldomas. Jis kyla nuo įvairiausių faktorių supančių mus ir mūsų kasdieninį pasaulį. Be kita ko, stresą gali kelti ir faktoriai priklausantys nuo mūsų pačių – cigaretės, narkotikai, alkoholis ar paprasčiausias rytinis kavos puodelis gali būti dirgiklis prisidedantis prie streso. Panaikinti stresą iš savo gyvenimo turbūt yra utopiškas uždavinys, tačiau sumažinti jo įtaką gali kiekvienas. Žmonės norintys suvaldyti stresą, gali pasitelkti įvairias priemonės nuo išsišnekėjimo žmogui kuriuo pasitiki iki meditacijos ar kitų raminančių veiklų.

Turbūt net nereikia pristatyti sporto kaip vidinių jausmų iškrovimo priemonės. Atsipalaiduoti žmonės gali įvairiausiomis fizinėmis veiklomis – bėgiojimu, plaukimu, šokiais ar svorių kėlimu štanginėje. Sportas taip pat išskiria laimės hormonus, kurie žmogų užkrečia geresne nuotaika, padidina energijos kiekį.

Daugelis žmonių šiais laikais mėgsta laikyti savo problemas viduje, kentėti ir pykti, pamiršdami kiek daug gali duoti artimųjų žmonių palaikymas. Tikėti ir pasitikėti žmonėmis yra rizikinga, be abejo, tačiau nuo seniausių laikų praktikuojami pokalbiai su psichologais tik įrodo, kokia vertę gali turėti eilinis pašnekesys su kita asmenybe. Žmonės išsikalbėję apie savo vidines problemas jaučia palengvėjimą, nusiraminimą, o taip pat atjauta ir supratingumas padeda suvokti, jog gyvenime tu nesi vienas prieš savo problemas.

Mūsų pasaulyje neretai kiekvienas susidedame su rutina, kuri laikui bėgant gali atsiliepti neigiamai žmogaus vidiniam ,,aš“. Tuo labiau jei darbe susiduriame su iššūkiais ir patiriame kasdieninę įtampą. Tokiu atveju, puikus streso valdymo būdas bent trumpam pabėgti nuo kasdieninių rūpesčių ir ,,pasikrauti“ išsekusias baterijas yra aplinkos pakeitimas. Trumpos atostogos, nakvynė kitame mieste, savaitgalis gamtoje ar SPA procedūros pasilepinimui gali padėti žmogui atsigauti ir grįžti prie kasdieninių darbų kur kas žvalesniam.

Meditacija – viena iš geriausių streso valdymo priemonių. Tai puikus būdas nusiraminti ir pabūti su savimi, o visgi tam laiko vidutinis, įprastas žmogus daug neturi. Meditacija padeda žmogui susikoncentruoti ir patekti į ramybės sferą, kurioje supantys rūpesčiai bent jau trumpam išnyksta. Tai taip pat sumažina miego, sveikatos problemas bei palengvina skausmus. Tai vienas iš plačiausiai propaguojamų streso numalšinimo būdų, kurio veiksmingumu nederėtų net abejoti. Juk net patys ramiausi pasaulyje žmonės, siekiantys vidinės ramybės ir dirbdami su savimi atsiriboję nuo miesto ūžesio Azijos kalnuose, šią priemonę naudoja kiekvieną dieną. Taip pat kaip jums yra įprasta atvykus į darbą pasidaryti rytinės kavos puodelį, taip jiems įprasta yra skirti laiko meditacijai. Veikiausiai suprantate, jog skirti papildomas 5 minutes ryte šiam užsiėmimui gali būti be galo naudinga siekiant pagerinti savo fizinę ir emocinę būklę, o laiko atžvilgiu tai vienas geriausių kokybės ir kiekio santykių įmanomų.

Stresas įprastas ir normalus reiškinys mūsų gyvenimuose, tačiau sumažinus jo įtaką, galima pasiekti kur kas didesnę vidinę gerove ir ramybę viduje. Išmokti ji valdyti nieko nekainuoja, o nauda įspūdinga!