Kalbos mokėjimo lygiai pagal Europos Tarybos sukurtą Europos kalbų aplanką. šiuos lygius galite naudoti rašydami savo CV ar kituose dokumentuose.
A1 | A2 |
• Gali suprasti ir naudoti kasdienes ir paprastas frazes. • Gali pristatyti save ir kitus ir gali užduoti bei atsakyti į klausimus apie asmeninę informaciją, pavyzdžiui, apie tai, kur gyvena, apie pažįstamus žmones ir turimus daiktus. • Gali bendrauti paprastai, jei kitas asmuo kalbės lėtai ir aiškiai. | • Geba suprasti sakinius ir dažnai vartojamus posakius, susijusius su aktualiausiomis sritimis (šeimos informacija, apsipirkimu, vietos geografija, užimtumu). • Gali bendrauti atlikdamas paprastas užduotis, reikalaujančias tiesioginio keitimosi informacija apie pažįstamus ir įprastus dalykus. • Gali paprastai apibūdinti savo aplinką. |
B1 | B2 |
• Gali suprasti informaciją apie pažįstamus dalykus, su kuriais dažnai susiduriama darbe, mokykloje, laisvalaikiu ir pan. • Gali susidoroti su daugeliu atvejų, keliaujant po vietovę, kurioje kalbama ta kalba. • Gali sukurti paprastą tekstą žinomomis ar asmeniškai svarbiomis temomis. • Gali apibūdinti išgyvenimus ir įvykius, svajones, viltis ir ambicijas bei trumpai pateikti savo nuomonės ir planų priežastis ir paaiškinimus. | • Gali suprasti pagrindines sudėtingo teksto idėjas tiek konkrečiomis, tiek abstrakčiomis temomis, įskaitant technines diskusijas savo specializacijos srityje. • Gali reguliariai bendrauti su asmenimis kalbančiais gimtąja kalba be jokios įtampos. • Gali parengti aiškų, išsamų tekstą įvairiomis temomis ir paaiškinti požiūrį į aktualią problemą, nurodydamas įvairių variantų pranašumus ir trūkumus. |
C1 | C2 |
• Gali suprasti daugybę sakinio struktūrų ir atpažinti numanomą prasmę. • Gali sklandžiai ir spontaniškai reikšti idėjas, neieškodamas žodžių. • Geba lanksčiai ir efektyviai vartoti kalbą socialiniais, akademiniais ir profesiniais tikslais. • Gali sukurti aiškų, gerai susistemintą, išsamų tekstą. | • Geba suprasti praktiškai viską, ką girdėjo ar perskaitė. • Gali apibendrinti informaciją iš skirtingų šnekamųjų ir rašytinių šaltinių, rekonstruodamas argumentus ir pasakojimus nuosekliame pristatyme. • Gali reikštis spontaniškai, labai sklandžiai ir tiksliai. |